디자인은 '개선될 여지를 찾고 그것을 개선시키는 과정'입니다.

하지만 국내 디자인 용역의 대다수는 디자인의 영역을 단편적인 상품 개발이나 시각물 개발에 국한된 것으로 인식합니다.

이런 상황은 좋은 디자인 작업을 위한 환경이 될 수 없으며 용역의 주체 역시 만족스러운 디자인 결과물을 얻기 힘듭니다.

 

라드의 디자인은 의뢰자의 입장에 서서 '과연 올바른 발주를 하고 있는 것인가'에 대한 진중한 고민으로 시작됩니다.

더불어 디자인에서 다루어져야 할 조형적 요소, 인터페이스, 이미지, 문화, 라이프 스타일, 트랜드 등의 업무 수행, 그리고 마케팅, 경영, 기술적인 측면을 모두 고려하여 만족스러운 결과물을 이끌어 내기 위해 노력합니다.

Design is "the process of finding room for improvement

and than improving it'.

However, most domestic design services view the range of design as what is limited to fragmentary development of product or development

of visual objects.

This situation can't be good environment for good design work, and main agents of the services also can't obtain satisfactory outcomes of design.

LAAD's 'Design' starts with serious contemplation about 'Are we placing a correct order?' in the clients' shoes.

He also tries to draw satisfactory outcome by considering all the factors that design should deal with, including job performance such as figurative feature, interface, image, culture, life style and trend along with the aspects of marketing, management and technology.

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1999 - 2011 Project                   VIEW >

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